Common nouns | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 123..
Proper nouns A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z| HOME DICCAN

Sabrina Ratté: Garden City

May 24- July 25 , 2019, Paris (Galerie Charlot) . More Info .

Let's note in particular the monumental video Machine for Living (2018). Such a combination of 3D graphic tools and video brings a new air in the digital art field. A global moving architectural frame, with comparatively slow moves and changes, is animated by patches of rippling textures, which in some parts extend into the architectural perspective.
The result retains attention. The presentation at Charlot offers a succession of some six different videos, for a global duration of approximately 20 minutes.

From the press kit : "It is a project elaborated in the context of a 9 month residency at Château Ephémère (Carrière-sous-Poissy, France). The video series investigates the architecture of the new towns (Villes nou-velles) and brutalist habitation buildings in the surroundings of Paris. Cities such as Noisy-le-Grand, Monti-gny-le-Bretonneux, Créteil, Grigny, Cergy-Pontoise, Nanterre and Ivry-sur-Seine were at the center of this research. Created using photographs, 3D animation and video synthesizer, Machine for living combines documentation and abstraction and straddles the line between utopia and dystopia.Machine for Living can be displayed as individual videos or as an installation."

General notes from the press kit :

"A l'occasion de sa première exposition personnelle à la Galerie Charlot, Sabrina Ratté présente une selection d'oeuvres vidéos et de tirages numériques recents.

" Les œuvres de Sabrina Ratté, avec ses marches pseudo-brutalistes, portent les traces du travail de l’architecte et renvoient également aux projets non réalisés du visionnaire Étienne-Louis Boullée, tout comme aux labyrinthes illusoires de Piranèse et d’Escher, où des marches nous y enfoncent encore plus loin ou nous ramènent incroyablement à leurs points de départ.
Entre immersion et détachement, ses vidéos-portails mènent le spectateur vers des endroits improbables, allant de la flore et de la topographie de paysages imaginaires jusqu’aux formes ondulatoires et aux masses d’étranges glitches et de plasma, inaccessibles mais transformateurs.

 

 

Creative Commons License